Wat zijn tanden? Hoeveel tanden hebben we? Waarvoor dienen ze? Bloeden tanden, wat dan wel? Verschil melktanden/volwassen tanden. We spreken over gezond en ongezond.
We bespreken allerlei materiaal dat met tanden te maken heeft: flosdraad, tandenborstel, tandpasta, een vals gebit.
We ruiken en proeven van tandpasta.
We schilderen met een tandenborstel en tandpasta.
We lezen er verhalen over.
Waddiee zijn tand is er uit gevallen, hij heeft nu een gat. Hij toont zijn tand aan ons.
Linde heeft ook al een tand uit.
We leren onze tanden goed poetsen via een liedje
Lied: tanden poetsen
We zoeken onze eigen mond, we knippen hem uit, plakken hem op een blad, we maken ons gezicht en schilderen hem in.
We spelen het spel “Cactus en bloem” maar dan “Rotte tand”
Remus bracht een boek mee
Fons bracht een stuk tand mee van een mammoet.
We raden wat het zou kunnen zijn.
We voelen en ruiken aan de tand.
Het nieuws van Arinze
In de hoeken
Het tandenspel:
We trekken een kaartje. Op die kaartjes staat er eten. Gezonde en ongezonde dingen. We steken het kaartje in de juiste tand, de gezonde of de ongezonde. Als we iets ongezonds trekken dan moeten we op onze eigen tand een vlekje tekenen. We proberen om de gezondste tand te hebben.
Op de bus op weg naar de tandarts
Op bezoek bij de tandarts
En om hem te bedanken..